أخبار الجزيرة المصورة

05 مارس 2010

مي عز الدين:حبيبي كان بلطجي وصايع

وصفت الفنانة مي عز الدين حبيبها الاولاني بأنه بلطجي وصايع ومنحرف وقالت ان هذه الصفات هي التي اعجبتها فيه .
وقالت مي على مدونتها الخاصة :
النهاردة ح حكيلكم علي حاجة جديدة ح تستغربوا منها وقليل قوي لما احكي عنها بس عشان انا بحبكم لازم أقولكم عن أول دقة حب في قلبي..انا عارفة إنكم ح تضحكوا وتستغربوا وتقولوا كل ده يطلع منك يا مي ؟ بس اعمل ايه في قلبي؟
أول مرة أحس بحلاوة الحب كنت في أولي إعدادي وكان زميلي في المدرسة وأكبر مني بسنتين كنت بأموت فيه، لما كنت باشوفه كان قلبي يدق وتحصل لي حاجات غريبة أول مرة عرفته فيها لما كنت ضابطة في المدرسة في نفس الدور اللي كان فصله فيه هو كان بلطجي ومتشرد وده كان اكتر حاجة شداني فيه.
كانت حكاياته وقصص شقاوته بينضرب بيها المثل .. كان مثال للتلميذ اللي بايع القضية خالص .. كان مشاغب على طول وكل يوم والتاني بيعمل مصيبة ، إما تزويغ او ينط من علي السور او يضرب زمايله او يتمسك في المدرسة اللي قصادنا ومرة عمل حاجة غلط وشفته رحت مسكاه عشان أسلمه لناظرة المدرسة ، وأتكلمت معاه عجبتني طريقته في الكلام !
كان شقي وروش قوي بدأت أزوغ ساعات من الحصة واقف أتكلم معاه وبعدين تمسكني المدرسة .
وابتدأ حالي يتدهور وشالوا مني الرتبة بتاعة الظابط يعني خلاني اقول بعلو الصوت الحب بهدلة .
وفضلت أحبه لحد ما طلعت من المدرسة وسافرت للإمارات.
هو ده اول قصة حب في حياتي صحيح كان وهم وغير ناضج ومشاعري فيها كانت ساذجة وبضحك قوي علي الذكريات دي بس ده أكد لي إن أهم حاجة في الحب الاختيار الصحيح والتفاهم المتبادل ومش شرط أن يكون في المرة الأولى لكن ممكن مايحصلش إلا في المرة الخامسة والسادسة لأن ساعات يكون الاختيار غلط وفي الآخر نكتشف أن الحب تحول إلى كراهية أو رغبة في الإمتلاك فقط.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

معرض الصور

معرض الصور


من البداية